Sista skolveckan!

Imorgon är sista dagen i skolan för i år, och därefter väntar en 6 veckor lång praktik. En praktik som Benny kommer att älska - eftersom det är på samma ställe som i fjol. Jag är faktiskt väldigt sugen på att släppa in honom med korna bara för att se om han har några spår av vallning i sig överhuvudtaget, men det vetetusan om jag vågar! :o) Vi kanske får börja med getterna först?
Vad som händer är hemma är att jag hämtade mina sommarhöns i lördags, fyra stycken, och jag får två ägg om dagen. Jätteroligt!!! Benny däremot tycker inte att de är så roliga, mer läskiga... De är djur som man verkligen måste skälla på, anser han. Två av hönsen är jättesociala och nyfikna, och ska absolut se allt man gör inne i hönsgården. Om man försöker gå in med en burk (=MAT) så blir man mer eller mindre överfallen av hönsen som kommer springande mot en... Det kan ju vara något supergott och de vill de ju inte missa!
Nästa dag det är bra väder tänkte jag försöka gå ut med kameran och fota litegrann. Då får ni se både hönor, hund och kanin - i en enda röra! ;) Som sagt var, vårt liv är en cirkus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0