Ikväll smäller det!

"Lilla julafton" för mig ikväll då. Älskar vekligen Eurovision.... Anser att det är det bästa som finns att titta på på tv!
Det finns några jag skulle vilja plocka bort från finalen, och några jag skulle vilja ha med, men så är det ju alltid.
Favoriten är, som jag nämnt tidigare, Norge med Alexander "Sötisen" Rybak och sin "Fairytale". Som han sjunger;
"I'm in love with a fairytale..." Jag skulle vilja sjunga "I'm in love WITH 'Fairytale'!"
Tvåan tycker jag är lite knepigare, men definitivt inte Grekland som många har tippat på som vinnare. Snacka om en tråkig låt sjungen av en "gammal" spännisbög (allting är ju relativt...). Nejnej, här behöver vi något fräschare, Grekland!

Troligtvis kommer jag inte att jubla över kvällens vinnare; det gör jag aldrig. Med "kompisröstning" röstas inte den bästa låten fram, utan grannlandets låt, hur dålig den än är. Och varje Eurovision sitter jag och säger; "Om den låten vinner, så kommer jag aldrig mer att titta på den här skiten!" o.s.v. Men jag sitter ändå där, varje år, fastnaglad franför tv:n.
Jag är och kommer alltid att vara en inbiten och hängiven schlagerbög.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0