Första bondeveckan

Vi har nu varit på bondgården i en vecka, och det är inte en dans på rosor precis! Hårt jobb är det. Men det är också väldigt roligt. 2 kalvar har fötts sedan jag kom dit, de döpte jag till Stina och Sture. Min favvokossa har jag döpt till Kajsa. Kanonfin ko som är jättesnäll och väldigt lätt att mjölka.
Men man blir trött, och i dag sov jag först från kl 22 till 05.40. Då gick jag ut med Benny. Sedan kom pappa och tog honom och jag somnade om och sov till 8.30. Sedan gick vi med Benny på stan för första gången. Det gick kanon (han måste bara lära sig att gå lite bättre i koppel). Sedan somnade jag klockan 12 igen och sov till fyra. Trötter, kan man säga ;)

Benny har ibland varit ensam när jag har jobbat och det har gått super. Han lägger sig och sover när jag går och bryr sig nästan inte.



Sedan har han ju fått en kompis i Zita, familjens lilla svarta norska älghund (tror jag det var) De är nästan lika stora nu.








Som ni ser fick jag lite tokiga bilder ;) Ni kan förstå att jag fick bada honom när han kom hem efter att ha varit i koskitlukten. (Jag fick också såklart mig en omgång. Huga!) Men ren blev både han och jag (:

Nedan; två filmer från gården :)




Kommentarer
Postat av: Elisabeth & Merlin

Hej! Vet egentligen inte hur jag hittade in på din sida- men måste bara säga att din lille kille är helt underbart söt!!! Vilket charmtroll!!!

Ååminner lite om vår aussie eftersom han är så vit i huvudet.

Lycka till med honom! Han är gudomlig!!!

2009-06-03 @ 21:13:36
URL: http://merlin.webgain.se
Postat av: Evelina :)

Tack så mycket! Ja han är charmig den där lillkillen ;) En riktig liten buse!

2009-06-04 @ 15:21:34
URL: http://boussiebenny.blogg.se/
Postat av: Maraboubajs

Nu är det min tur att fråga er!

2009-06-04 @ 15:25:45
URL: http://maraboubajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0