Tredje bondeveckan

Tredje veckan är nu slut. Åh vad tiden går fort! Men det ska bli jätteskönt med sommarlov (äntligen!)
Denna veckan passade vi på (den dagen det var sol) att vara lite på ängen. Och Benny sprang runt, runt, runt och runt.... Tyckte att det var jätteskoj! Blev en hel del bilder från det, men även på djuren.
Den svarta kalven på bilden därnere (hon har nr 333 i örat) kallar jag Stina, och vi hittade henne nyfödd nere i hagen förra veckan. Men nu har hon blivit jättestor!


Idag har vi flyttat "kalvar". Med "kalvar" menar jag kossor på mellan 100 till 200 kilo. När de tjurar är det inte lätt att få dem dit vi vill.... Men alla står nu där de ska, snyggt och prydligt. Finally ;)

Någe mer som har hänt den här veckan... Hmm... Jo, vi var på studentkalas och fikade. (Jag "som middag" vid två, halv tre blir jag väckt, med en mening: "Vi ska till brorsan och äta, byt om". Okej, tänkte jag. Funderade på vad jag skulle sätta på mig, det blev jeans, linne och en tjocktröja. När jag kommer in till huset (jag bor i husvagn) så har familjen slips och väst på sig! Jag, som var osminkad, störtade ut i husvagnen för att få på mig lite make-up. Tur var väl det, eftersom på den där studentfesten fanns det massor med folk. Jag, med håret fortfarande skitigt från ladugårdspasset på morgonen kände mig liiiite felplacerad. Han kunde ju ha sagt till en timme tidigare och inte tio minuter före tycker jag!

Jo, idag har vi varit till veterinären också och fick spruta. Katten Rally, katten Arya och Benny samåkte och tog sprutorna samtidigt. Rally, som är omöjlig att få in i en bur, fick jag hålla i (lös, utan koppel eller något) men han är så snäll sååå ;) Turen hem resulterade i två djupa rivsår. Men det måste man väl förstå!
Sprutan märkte ingen av dem av, speciellt inte Benny, för han åt upp all godis, den lymmeln ;)

Nedan då; lite bilder :D



              

                       

Kommentarer
Postat av: Elisabeth & Merlin

Åhh vilken goding han är din lille kille!!! =)

Underbara bilder! Känner så väl igen alla miner och fnattskutt ;)

snygga öron han har på den ängsbilden till vänster fniss stora trattar haha

kram

2009-06-12 @ 23:24:21
URL: http://merlin.webgain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0