Andra bondeveckan

Detta är en skandal - men jag har inte tagit en enda bild av lillkillen!
Mätte och vägde honom nu när han är 11 veckor är han ca 38.5 centimeter hög och väger 8.4 kilo. Han har gått upp från 6.5 till 8.4 på två veckor! Tyvärr mätte jag inte honom när han var nio veckor, så jag vet inte hur stor han var då. Men kan tänka mig att han var runt 33 centimeter. Kanske. Eventuellt. Vi säger så! (:

Den här veckan har vi hälsat på småkalvarna och bocken. De var lite avvaktande till Benny först, men nosade sedan lite grand. Han skulle ha varit vuxen i tisdags då vi tog ut getterna, så hade han kunnat på vallat lite! Jag förstår de som har vallhundar, att hålla koll på 20 getter är inte lätt!

Sen har det inte hänt så mycket mer. Det vanliga bara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0