Nu är det verkligen på tiden!

Nu är det som sagt var verkligen på tiden att jag lägger in något - det var någon MÅNAD sedan sist. Skäms Evelina!
Men jag har verkligen haft fullt upp. Siktet på MVG i allt tar verkligen på krafterna. Bandyn la jag av med p.g.a. brist på tid och intresse (vilken också resulterade i noll träning). Skärpning efter nyår! Både med bloggandet och träningen. Här hemma ska vi ha "biggest looser", och jag lovar att jag kommer vinna! (Utomlands med Caro till Sunny Beach i sommar - då måste man vara fit!!!)

Vad som har hänt här hemma är typ ingenting. Benny och jag har gått en vardagslydnadskurs och han var nog stökigast av alla. Men det är lite positivt eftersom det beror bara på att han älskar alla och vill leka med alla. Tyvärr vill varken matte eller någon annan det.
Dock träffade han sin älskling - en gul fransk bulldog som heter Solveig. De är så söta <3

Benny har också fått sin efterlängtade hundgård på skolan. Och nu när matte får längre luncher så kanske han får följa med lite oftare - i alla fall om storebror får jobb och inte går hemma och latar sig hela tiden ;) Men bussen är ju rena döden för ekonomin - 29kr enkel resa till eller från skolan utan busskort. Med busskort hamnade det på 16kr enkel resa, men då måste man åka varje dag för annars höjs det igen. Det blir över 600kronor i månaden. D.v.s. hälften av allt jag får att leva av. Att de tar betalt för hundar på en buss som går till ett naturbruksgymnasium överhuvudtaget! Rena rama bullshit.
Men så är det med det... Bilden nedan är från då han var med sin polare Atlas (en labb/flat-blandning) en geggig dag. Det blev till att bada honom sen vill jag lova!

    

Nu är det dags att leta upp en juklapp till min älskling, vet itne riktigt vad han ska få, men det kommer nog vara smarrigt! ;)
Av mormor önskar han sig en hurta overall :) Men de är ju SÅ DYRA!
Men söt skulle han vara utan tvekan!

Och appropå overaller så älskar han snö! (vilken hund gör inte det?) När han går så släpar han tungan i backen - och det ser ganska lustigt ut  vill jag lova! ;)
Och när han doppar ner hela ansiktet så han ser ut som en snögubbe är han såååå söt :)



GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
/Önskar Benny och matte Evelina\


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0